söndag 26 april 2009

Meningen med livet

Idag var vi med på en viltspårskurs för Helena och för Tilda uppenbarade sig meningen med livet. Tilda fick två spår, det första som jag lagt spårade hon klockrent och när hon kom till skanken så träffade hon på det häftigaste hon någonsin haft tillåtelse att få ha!

Det andra spåret hade Helena lagt ut i förväg över en berghäll och hon fick lite svårt att fästa på spåret och det syntes att vittringen farit runt i vinden uppe på berget. Skanken vindade hon in och dök sedan på den - det verkligen lyser "my precious" ur ögonen på henne när hon har skanken...

Bilder från dagen:
Ragge står och tycker vi kan ta bort kopplet så han kan få göra det han var där för!

Daisy är glad och vet att något kul kommer hända!

"Tjoho äntligen börjar matte röra på sig så det äntligen är min tur."

Tjejerna fick bra passitivitetsträning och efter en stund var de så duktiga båda två.

Ragge är en snygg herre i sina bästa år.

Här har Tilda fått gå det första spåret och det var så häftigt att man blev så här glad!

Ragge iväg på sitt andra spår.

Djup koncentration.

"Titta vad jag hittade i skogen!"

"Vänta, vänta, vänta aldrig blir det min tur..."

"Vad har du hittat för spännande där matte?"

"Skottplatsen" var mycket intressant!

Svårt att fästa på spåret där vinden spritt det över en stor yta.

Tjejen fick jobba på en bra stund, det positiva var att hon verkligen kämpade på och aldrig gav upp.

Här försöker jag knyta upp knuten för att få loss skanken, precis därefter kampar Tilda loss skanken själv! (Som sagt häftigaste saken hon någonsin sett och den var så kul att kampa med!)

"Mmm, skanken du och jag kan väl följas åt genom livet?"

Daisy selas på och förbereds inför sitt sista spår.

Daisy undersöker "skottplatsen".

Duktig spårspringer.

"Oj nu klev jag visst precis utanför spårkärnan!"

"Häng bara på där bak i linan matte så visar jag vägen!"

Duktiga brunvita spårade så fint över den torra och blåsiga marken.

Här gick spåret över en fallen trästam och precis vid snitseln låg skanken.

Även Daiysan gillade sin skank.

"Mmm så god och fin!"

Glad Daisy beundrar sin matte som håller den fina skanken.

Kampa med klöven är kul!

Studs och lek med den roliga skanken.
När kursen var slut la jag ett spår till Qinsi och Helena ett till Nea. Ett par timmar senare kom Helena tillbaka med sina tjejer och så gick vi en promenad innan det var hennes tjejers tur att arbeta. Nea gick sitt första spår och var så duktig, blodet var kanske lite läskigt men skanken var kul!
När det sen var Qinsis tur gick jag med bakom med Tilda och Nea och Tilda försökte hinna med att spåra sig även genom detta spår. Det syntes att Qinsan är en duktig spårhund och hon tog sig klockrent genom sitt spår. Jag hoppas och håller tummarna att hon ärver ner sina fina arbetsegenskaper så att en rolig framtid ligger för mig!!!

1 kommentar:

Elin sa...

Hej, fin fina bilder!!! Gud så Daisy ser ut, :-) Tack för idag det var trevligt!!! Kram