söndag 10 maj 2009

Otaggad tävling

Nej långt ifrån tillräcklig attityd även idag, dock var jag inte speciellt förvånad - ihållande regn precis innan vi skulle in samt när vi var inne, i kombination med extremt låååånga transportsträckor mellan momenten passar inte en liten fisförnäm dam... ;) Det jag tar med mig som positivt från dagen är;
* hon låg platsliggningen och satte sig inte upp som jag förväntade mig (det var också enda av de "liggande" momenten som inte nollades),
* hon gick fria följet precis lika bra som när hon gör det som bäst på träning, samt
* jag var inte alls nervös utan bara fokuserad och tycker själv att jag uppförde mig riktigt bra på planen (var duktig och höll t.ex. inte på mitt "tjafstrampande" med fötterna under fria följet).

Jag "påbörjade" fria följet utanför planen så själva starten av momentet blev bara en fortsättning på något vi redan påbörjat - något som passade lillis perfekt och som jag ska ta med mig till framtiden. Momenten kan hon (även om det inte syns på dagens betyg) utan det vi behöver träna på är förflyttningar mellan momenten för det är riktigt jobbigt, vilket gör att hon inte är med och koncentrerad när nästa moment börjar... :(

Platsliggande: 9 Ej still (Hon flyttade runt på armbågarna - ville INTE ligga i det blöta helvetet, domaren missade mitt grova och högljudda dk vid nedläggande fastän han stod framför oss)
Fritt följ: 8,5 långt ut (Här var enda betyget som jag tyckter kändes snålt, det kändes super förutom språnget som var lite långsamt - medvetet för hon flyter ut enormt annars.)
Läggande: 0 ligger ej (La sig supersnabbt, satte sig och stod när jag vände mig om... Tl kommenterade att det var synd på ett sånt snyggt nedläggande.)
Inkallande m ställande: 7 sent ställande, dåligt tempo (Usch äckligt att sitta på startpunkten men hon utförde iaf momentet dock väääääldigt segt...)
Sändande med ställande: 7 nosar, går in från sidan (For ut, stod läääänge och nosade till vänster om rutan innan hon klev in från sidan, jag vrålade stanna och det dröjde någon sekund innan hon reagerade på att jag sa något.)
Apportering: 5 dk, dåligt tempo, släpper (Hon var inte alls med, tog två kommandon innan hon for ut och sen apdåligt tempo, kom in och satte sig inte ner och när jag sa sitt så spottade hon ut apporten på mina fötter - 5:an var nog eg. väldigt snäll...)
Fritt hopp över hinder: 6 dk, segt (Här fortsatte hon på samma sätt som på apporteringen och var INTE alls med, lyssnade inte på första kommandot och hade återigen supersegt tempo.)
Fjärrdirigering: 0 dk, många kommandon (hon tänkte inte lägga sig ner efter att hon fått sätta sig upp första gången hur mycket jag än "tjatade" - fick till slut ner henne innan återgången... *suck*)
Helhetsintryck: 5 (Inga kommentarer men hon var inte alls med mig, utan var så låg och nosig mellan momenten. Det började vid läggandet där hon visste att hon gjort fel och sen blev det bara värre och värre för varje lång förflyttning som gick.)

Ja som sagt egentligen en riktig skittävling men jag känner mig inte ens lite nedstämd, jag tränar på att få tävlingsvana inför framtiden och nu ska vi jobba och fokusera träningen på en PEPPAD attityd vid förflyttningar mellan moment!!!

Lite bilder från helgen:
"Jag är en sån liten hund att jag tom kan sova under garderober!"

I fredags viltspårade vi tillsammans med Eva-Charlott och Saga. Tilda fick ett 250-meters spår och var minst sagt het - tappade i en vinkel men efter jobb en stund så dök hon återigen ner i spåret.

Saga precis vid spårstarten:

Klöven tycker även Saga är finfin (även om hon inte är lika fanatisk på den som Tilda).

Igår var vi över till Mälarös Bk tillsammans med Elin och Helena för att träffa en tjej som eventuellt är intresserad av valp efter Zarina (Qinsis mamma). När vi ändå var där passade vi på att träna lite agility:







Tilda och Qinsi agerar publik när Daisy är inne på banan och kör...






En kompis till tjejen som ville träffa Qinsi hade med sin ursöta 7-månaders shiba Dallas:
Urdålig bild egentligen men jag gillar den för allt liv i den!

Tre vovvar i djup diskussion...

Daisy och Dallas hade urskoj och busade loss ordentligt!!!

Qinsan sysselsatte sig med det hon gör bäst när inget roligare händer.

Idag hann jag precis i tid för att se Erica och Leah ta sitt sista första pris för Lp1!

1 kommentar:

Sari sa...

Det var väl jätte härligt med den attityden i fria följet!!!!

Ni är såå duktiga så ni kommer att grejja detta nästa gång!!!

Kram
Sari