måndag 3 november 2008

Kors i taket en uppdatering!

Som vanlig för att vara mig, seeeg på att uppdatera men tänkte ändå försöka mig på en kortare uppdatering av det sista!

Förra söndagen följde jag med Helena när hon ställde Qinsi i Mjölby och träffade även Ninni där – mycket trevligt! Jag hade verkligen hoppats och höll tummarna så hårt jag kunde för att domaren skulle falla lika mycket för finaste Q som jag gjort och ge henne hennes sista och så välförtjänta cert, men så blev tyvärr inte fallet. Det positiva var dock en superkritik, CK och btkl 3 men framförallt att underbart vackre och härliga Star först blev BIR och fick cert för att sedan gå och bli BIS-3! Jag fortsätter att hålla tummarna stenhårt för att Qinsan ska få det så efterlängtade sista certet på någon av de utställningar de har anmält till här nu under november.

Förra veckan tränade vi i ridhuset på tisdagen (dock utan Thomas som blivit sjuk). Tilda och jag fick hjälp med publik som stod uppradade och blängde ”surt”, lite jobbigt när vi gick rakt mot dem men lillisen jobbade på bra med fin attityd så det blev välförtjänta köttbullar till henne. Onsdagsträningen kunde vi inte vara på vanliga planen på grund av brist på lyse men hittade en någorlunda upplyst vägstump att träna på. Träningen kändes lite oengagerad men det skyller vi på oförberedd kyla och tar nya tag! Det jag däremot måste ta med mig från denna träning är att det INTE är någon idé att lägga Tilda plats när det är kallt och frostigt ute = hon fryser och ligger inte bra på ett moment som hon annars är säkerheten själv på!

Nu i helgen blev det många och långa promenader, i lördags var jag och tjejerna ute och gick i närmare fyra timmar något både jag och de vita damerna njöt för fullt utav och i söndags fick tjejerna varsin egen långpromenad – lyx att bara ha med sig en hund ut!

I morgon kväll blir det träning på SSBK, ska försöka jobba på att Tildis håller en bra attityd – ofta blir hon ganska låg när vi kommer till Södra.

1 kommentar:

Anonym sa...

va du är duktig och uppdaterar, själv har jag ingen ork att skriva i bloggen eller rättare sagt jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Håller också tummarna för att Q snart får sitt efterlängtade sitt cert. Hoppas det går bra på träningen ikväll.

kramar