måndag 20 oktober 2008

Finfrämmande i helgen

I helgen har vi haft besök av Lena och söta Tilli. Under två härliga dagar har vi tagit sköna promenader samt att jag har visat på lite nybörjarövningar i uppletande och spår (som Tilli på typiskt labbemaner var en riktig stjärna och naturbegåvning på). Som vanligt när man har roligt och får umgås med kära vänner går tiden alldeles för fort, men jag ska se till att bjuda in mig själv och åka ner och hälsa på dem här senare i höst! ;O)

Lördagen började vi med en promenad uppe på Riksten.
Tjejerna sitter och hoppas att poserandet ska ge en belöning!
Gösta Frohms väg 1 lördag 18 oktober 2008.
Sötaste Tillisen har ett så underbart vackert ansikte!
Bustjej hoppas att något kul ska hända!
Tilli och Celine tycker det är kul att få rusa fram.

Finaste tjejerna hoppas åter igen på lite mer godis...
Fina tjejer i underbart härligt höstväder!

Söndagen tog vi som sagt en promenad och la sen några korta spår.
Tjejerna står uppbundna i väntan på att få ta sina spår.
Tilda är lite lätt upprörd och tycker hon minsann ska få jobba NU...
Den här snoken fick arbeta och tanten klarade sitt spår med bravur trots människor som korsade bara någon meter framför henne när hon jobbade!
Tilli far iväg på sitt livs första spår och hon spårade som hon aldrig gjort annat! :D
Nosen var klistrad i spårkärnan och svansen gick som en propeller - det här var något hon tyckte var KUUUUUL!
Tilda fick ett kort spår och hade mycket energi kvar så den användes till att gräva upp och kampa med lite rötter...
"Dö din rot DÖÖÖ!"
"Nu får du banne mig ta bilden, jag har inte tid att sitta här och vara snygg hela dagen!"
"Jag hoppas verkligen ni har råd med lönen som krävs till så snygga modeller som jag!!!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är ju för snäll vännen. Men jag vet inte om jag gillar idén att du bjuder ner dig själv ;)

Såklart att du är välkommen när som helst.

Håller med att tiden flög för fort fram och tack för alla tips och råd och speciellt tack att du lärt mig spår och uppletande. Tilli har varit helt slut hela dagen. VI båda har verkligen haft riktigt skoj i helgen med dig och dina underbart söta och fina tjejer.

Här i veckan ska jag leta lite efter något bra skogsområde. Kramar