fredag 3 oktober 2008

Härlig vecka

Så är snart ytterligare en vecka till ända, en vecka som varit mycket bra! Tisdag fick jag en mycket trevlig överraskning, när jag kom hem låg det ett tjockt brev från Botkyrkabyggen och jag har blivit erbjuden en tvåa som de bygger uppe på Riksten. Det känns mycket lockande med ett nybyggt boende med trägolv i hela lägenheten (förutom hall och badrum som har klinkergolv), egen tvättmaskin och torktumlare, möjlighet att få egen diskmaskin installerad samt uteplats och egen liten tomt. Innan jag fattar ett slutgiltigt beslut om jag ska tacka ja eller nej blir det lite mer ekonomiska beräkningar samt att jag inväntar svar på några frågor jag skickat. Mer information om lägenheten (tvåa på 50 kvadratmeter) och boendet finns på Botkyrkabyggen under Nyproduktion Riksten.

Vi har även varit (åtminstone lite) flitiga med lydnadsträning under veckan, Botkyrka BK tisdagkväll där det bara blev lite kort träning i regnet och sedan uppe på Riksten onsdagkväll. I tisdags var jag inte så motiverad och vi fick inte mycket gjort, ett par skick in i rutan och sedan lite inkallning med ställande, medan jag såg till att ha en plan för träningen under onsdagen (fritt följ med kommendering, träning på snabba ställanden samt träning på att kunna leka trots andra hundar runt omkring). Tilda var låg till att börja med och verkade vara på väg att gå in i flyktbeteende (jag tror hon är lite mörkrädd, det var mycket mörkt och regnet hängde i luften) men vi började med lätt träning så hon fick lyckas och kunde på så sätt få henne att släppa obehaget. Tilda var duktig (däremot lämnar jag själv en hel del att önska som vanligt ;)) och som slutkläm kunde vi leka med gummiringen - som hon helt otippat tycker är rolig - och hon gick in i leken nästan lika bra som när vi leker helt ensamma.

Nu i eftermiddag tog jag och tjejerna en underbart skön höstpromenad, vi var ute i 2,5 timmar och Tildis verkade inte alls berörd så nu kan hon helt anses vara frisk - JIPPIE!!!

Inga kommentarer: