tisdag 24 juni 2008

Midsommarhelgen

Midsommarafton blev en lugn, men trevlig tillställning hos mina föräldrar tillsammans med familjen och några släktingar. Vi åt och drack gott hela dagen, men jag tror att Kiki lagat mat till ett helt kompani så jag orkade inte ens smaka av alla läkerheter som var uppdukade...
Lördag var vi hembjudna till min syrra för grillning på eftermiddagen. Även detta var trevlig och mycket gott , särskilt passande var det att min mormor och morfar kom eftersom mormor fyllde år i söndags så vi kunde passa på och fira henne lite. Hundarna njöt ut av bara den både fredag och lördag eftersom både Kiki samt min syrras sambo Stefan har svårt att motstå deras "söta" tiggande blickar.

Söndag började med lite lydnadsträning när vi stannade till under morgonpromenaden. Tilda fick köra fritt följ (det märks verkligen att hon GILLAR det momentet), rutan och så avslutade vi med att träna på snabba ställanden när jag backar ifrån henne. Rolig träning med mycket lek i och mellan momenten som både jag och lillis uppskattade.

Efter att jag städat av hemma samt bakat bröd var klockan inte mer än lunchtid så jag gick upp till mina föräldrar och väl där spelade jag lite tv-spel med min lillebror (brukar inte vara speciellt road av det, men vad roligt Guitarhero är!) samt tittade på filmen Arn - bra film så nu väntar jag bara på uppföljaren.

Igår blev en rätt tråkig dag för tjejerna pga. att jag hade (eller fortfarande har) en mastodonthuvudvärk. Dock kände jag att de måste få göra något kul så några köttbullar stoppades i fickan till kvällspromenaden och så stannade vi till och tränade lite kort. Celine försöker jag få att sitta vackert (men hon blir så arg och frustrerad när hon inte får sin godis på EN GÅNG, så hon har blivit ganska svårttränad i nya moment på äldre dar) och Tilda shejpar jag till att stå på bakbenen. Lillis är en mer sansad och funderande hund så hon förstår snabbt vad jag vill - där är det bara att börja utöka tiden till hur länge hon ska stå.

Slutligen vill jag gratulera Erica med Leah som fick ett första pris på 160 poäng i lydnadsklass 1 i onsdags trots nollad platsliggning. Förutom detta blev även både Leah och Enya godkända i vallningsanlagstest helgen innan det - grattis till både Erica och Sussi!

Inga kommentarer: