tisdag 3 juni 2008

Valpmys

I onsdags hade Helena med sin lilla 10 veckors karamell Nea till träningen och inte blev det mycket tränat av för mig, utan jag larvade mest runt med kameran och var inte speciellt fokuserad... Efter träningen vid fikat anmälde jag mig snabbt som frivillig valpvakt när Helena gick och handlade. Det kändes precis lika fumligt och ovant som när man får en liten bebis i famnen som man inte känner så bra. Tur att Nea är en snäll och söt liten valp som sitter mycket still och funderar!
Lilla filosofen sitter och klurar på vad matte vill.Försök till att få lilla damen att stå still och posera.Nea och "storasyster" Qinsi har så KUL tillsammans!

Å så en huvudbild på världens vackraste Qinsi!

Innan onsdagens träning åkte jag och tjejerna och badade och så åt jag lite grillad kycling samt smörgåsar jag hade med mig som picknickmat. Vid sjön blåste det dock ganska mycket vilket gjorde att vågorna var ganska höga vilket i sin tur resulterade i att liten Tildis till att börja med tyckte det var läskigt att gå i vattnet.

"Komsi, komsi lilla dummyn så jag slipper gå ner i de läskiga vågorna!"Hon kom dock ganska snart på att det inte var så farligt och kastade sig ut i vattnet.Simmar så fint in med dummyn till mig.Hon är dock inte så snygg när vattnet ska ur öronen...

Fler valp-, tränings- samt badbilder finns på http://www.svee.pixbox.se/ under "Maj 2008".

I fredags åkte vi och badade igen och jag tog då årets första dopp - vattnet var alldeles ljummet och det var mycket skönt även om det inte gav speciellt mycket svalka...
Helgen har sedan bara bestått av långa härliga promenader, på förmiddagarna i skogarna här hemma och på kvällarna har vi följt med mina föräldrar ut på golfbanan på 9-håls rundor. Det gäller verkligen att passa på och njuta nu när det är fint väder och tid spenderad inomhus blir det inte mycket av för mig just nu!

Inga kommentarer: