onsdag 18 juni 2008

Två sista veckorna i bilder

Äntligen en uppdatering i bloggen som gud glömde (eller snarare dess innehavare bortprioriterade) . Sen senaste uppdateringen har det varit full rulle, vilket nedan får illustreras med bilder. För att se fler bilder på vad vi haft för oss de senaste veckorna är det bara att gå in på min pixbox.

Det härliga varma vädret har resulterat i många, långa och härliga promenader:
Tilda balanserar runt uppe på en hal stock.
Celine lyckades inte lika väl när hon skulle balansera...
Gillar den här bilden - den fångar verkligen sinneslaget hos min galna tant!
Celine har lessnat på allt poserande framför vackra sommarblommor och ser sur ut.
Världens finaste tant som vägrar släppa vinterpälsen.
Jag tycker det här trädet är så häftigt som vuxit upp på stenen.

Den 7 juni var vi hem till min syster på hennes 40-års fest:
Celine ligger i skuggan och vilar medan vi andra har party.
Syrran på väg ut med påfyllning av goda sommardrinken. (Tur att hon är ytterst ovetande om att jag lagt upp bild på henne på nätet... )
Delar av gänget som sitter i solen och snackar.
Andra delar av gänget.


I fredags (faktiskt fredag den 13... ) åkte jag med min yngsta lillebror Ludvig samt systersönerna Daniel och Robin till nyöppnade Tom tits:
Gullungen Daniel testar glasögon.
Robin hänger på sig ett par lite starkare glasögon...
Inte kul när min 12-åriga lillebror får mer poäng i armbrytning än vad jag fick...
Grabbarna springer på en hydralisk vippbräda.
Daniel i orkanstyrka framför blåsmaskinen.
Ludvig tycker det är toppen med den starka blåsten!
Robin i full koncentration när han kör omkring i den lilla bilen/vagnen.

I måndagskväll tog jag ut tjejerna på varsitt efterlängtat och uppskattat spår:
Celine spårade koncentrerat och fint de 300 första meterna av sitt 400-meters spår --> tror jag får lägga kortare spår till den gamla damen.

Fram till slutet kom vi ändå och här njuuuuter hon av sitt godis.

Även lillis fick ett 400-meters spår, hon hade lite svårt att komma igång från början, men efter cirka 70 meter fick hon ordentligt fäste och sen spårade hon fint. För att Tilda ska spåra bra gäller det att jag inte har så långa uppehåll mellan tillfällena.

Även Tildisen blev glad över slutbelöningen.

Nu närmast är det midsommar som stundar, jag har planerat att komma upp i tid på fredag morgon för att tjejerna ska få ytterligare varsitt spår så att de är nöjda resten av midsommarafton!

Inga kommentarer: