söndag 22 februari 2009

Besök från sörmland

Idag har Lena och Maggan med hundar varit hit och kollat på vårt nya boende. Maggan åkte in till stan för att fixa med sin bil och under tiden tog jag och Lena en promenad med tjejerna, Celine fick dock vara hemma och äta grisöra för hon tyckte att morgonpromenaden var väldigt onödig och drog sig bara hemåt hela tiden. Jag fick fina och finurliga inflyttningspresenter (något som jag bestämt sagt nej till men inte lyssnade Lena inte...) och Lena hade även med sig semlor som vi mumsade på.

Någonting som däremot gått upp för mig är att jag troligtvis aldrig kommer skaffa en korthårig hund - Tilli lämnade små, korta besvärliga hår spridda över HELA golvet. Folk brukar alltid undra om inte Celines päls är så jooobbig att ta hand om - jag borstar henne i princip bara under den gång per år när hon fäller och när hon väl gör det så lägger sig den tappade pälsen som stora dammtussar i hörnen som är lätta att plocka upp. Det känns mycket bra att tollarna har en liknande päls som Celines och jag hoppas att jag även i framtiden slipper dammsuga varje dag under fällperioderna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

nu tycker jag du är lite elak, får väl dammsuga åt dig en dag...tack för trevligt att komma på besök. presenter ska man ha när man flyttar så är det bara....kramar

Anonym sa...

missade att göra en sån här i inlägget innan :) vet ju vad du menar med Tillis päls, då jag har samma problem här hemma. Vill även säga att jag hoppas att jag inte smittat dig med förkylningen, har blivit ännu mer snorig idag och mer ont i halsen men ingen feber som tur är. Ha en bra dag vännen...kramar

Anonym sa...

Håller fullständigt med dig om korthårshunder :-)

Hoppas allt är bra med er annars!

Kram