onsdag 18 februari 2009

Nu har vi hunnit bo in oss i vårt nya hem och både jag och hundarna stortrivs, varje dag när jag kommer hem är det med ett stort leende på läpparna! Det jag längtar till nu är först att diskmaskinen ska hämtas och installeras och sedan våren så jag kan fixa vår uteplats som även ska hägnas in. Jag tror tjejerna verkligen kommer att uppskatta en egen ”tomt” och framförallt kommer det bli perfekt sen när valpen kommer.

Förra veckan var vi duktiga och var iväg och tränade på SSBK på tisdagskvällen (en halkig men rolig träning) och sedan var det sedvanliga onsdagsträningen på Riksten – riktig lyx numer med kort promenadavstånd till träningen. Både jag och Tildis var peppade under båda träningarna och nu känns det som vi kommit ur vår ”träningsdepression” och är på gång igen!

Helgen var intensiv och väldigt rolig. Det började redan i fredagskväll när Helena och de röda töserna kom över för lite mat och sedan filmvisning av Qinsis samt hennes kullsyskons MH, tyvärr ville min dator bara visa de första 12 minuterarna av filmen så jag hoppas verkligen jag snart kan få se filmen! Sen i lördags tog jag och tjejerna en långpromenad innan syrran med familj samt mina föräldrar kom över på fika och för att inspektera lägenheten. Vidare fortsatte helgen i söndags med att vi tog en promenad med Elin och Helena och deras tjejer innan jag åkte över på lite fika till min kusin som flyttat in i en ny lägenhet i Huddinge.

Lite bilder från helgen:

Nea hittade snabbt lådan med leksaker och var tvungen att prova dem alla!

Qinsi lite "lätt" urfälld men ändå så fin!
Celine som är måttligt road av besök en fredagskväll har parkerat sig i hallen.
Mitt allra finaste hjärta på alla hjärtans dag!
Syrran med familj har kommit och Tilda bara älskar besök (notera svansen som går i 190)!
Söndagens promenad med Elin, Helena och hela högen hundar.

















Daisy har hittat en sork som hon följer med största intresse.
Nea måste komma och undersöka vad Daisy hittat för spännande.
Hemma hos kusin Lina och hennes sambo Andres nya lägenhet.


Lina och farmor i djup diskussion.

I måndags kom Elin och Helena upp för en gemensam kvällspromenad (ytterligare något som gör mig så GLAD över flytten är alla gemensamma promenader jag kan ta med mina kära vänner). När vi kom in efter promenaden i kylan värmde vi GOD mat som Helena tagit med sig innan hon skulle vidare på kurs med Nea. Under tiden de var iväg fick Qinsan stanna kvar hemma hos mig, otroligt mysigt att få känna på hur det är att ha en underbar röd hund hemma (haha, dock tror jag inte Qinsi riktigt höll med om detta för hon kastade sig mot dörren och ville INTE bli lämnad ytterligare en gång när ”mamma” och ”syrran” väl kom för att hämta henne)! ;)

Igår eftermiddag tog vi först med oss världens finaste springer på vår långpromenad och sen blev jag bjuden på middag av Elin och Seyhan - åter igen stort TACK för den goda maten! På kvällen var det dags för ridhusträning igen, tyvärr har Thomas blivit sjuk så vi får klara oss utan honom. Vi lyckades lägga upp en strukturerad träning och delade in oss i två små grupper där jag tränade ihop med Elin, Helena och Amanda. Jag tycker vi fick till bra träning och med kom med bra råd till varandra. Nu ikväll är det åter dags för träning här uppe på Riksten så det är nog bäst att klä sig som en Michellingubbe för idag tycker jag det varit kallt!

1 kommentar:

Anonym sa...

ååå vilka härliga bilder du tagit, tjejerna är ju så söta när dem busar, ja det är dem ju annars också så klart :) Hoppas träningen gått bra ikväll. Någon gång i helgen kommer vi och invaderar ditt nya hem, ska bli så skojigt att se din nya lägenhet och träffa dig och tjejerna. Tilli kommer bli så glad att se er igen. Skrållan lär ju vara tokig som vanligt och Nellie är sig själv, bryr sig inte så mycket :) kramar