måndag 20 april 2009

Oj, oj tiden går och inga uppdateringar här – det betyder dock inte att vi ligger i träningsstiltje för tränar det gör vi mest hela tiden! ; )

I fredags kom Åsa med Bamse förbi och så la vi varsitt spår till hundarna, tjejernas respektive spår blev cirka 250 meter och de jobbade båda på bra, men inte riktigt i klass med skärtorsdagens spår. Åsa och jag hade en trevlig stund i solen under tiden vi väntade på spåren och det blev en riktigt härlig eftermiddag.

Lördag träffade vi Helena, Amanda, Jocke, Amandas kollega Ida, Åsa och Pernilla för att testa på rapport för första gången. Tildis älskar verkligen budföring och mycket riktigt visade detta sig vara en gren som hon direkt tog till sig och utförde bra för att vara första gången. Hehe, kan säga att hon var liiite het, drog i kopplet och skällde av ren iver (detta är alltså hunden som under sina sju år aldrig dragit i koppel), det som jag troligtvis kommer få jobba mest med under dessa träningar är nog att få till hyfsade stationsbeteenden… Efter träningen stannade vi till på en Thairestaurang och åt, både GOTT och TREVLIGT!!! Nästa rapportträning blir nu på lördag, spännande och se om hon kommer att tycka att det är lika kul då.

Igår var jag hem till min syster med familj för att fira min äldsta systerson som fyllde 10 år i tisdags – helt ofattbart att det redan gått ett decennium sedan det lilla knyttet föddes. Eftersom de bor vid Länna passade jag på att åka och träna på Skogås LKK plan dit jag anmält oss till tävling 10/5. Tilda var lite låg och dumt nog mådde jag inte alls bra vilket gjorde att jag inte lyckades peppa upp henne till den galna nivå hon hållit den sista tiden, det glädjande får ändå vara att hon höll ihop och inte gav upp vilket hon normalt skulle ha gjort i denna sinnesstämning. Planen var ganska lerig och blöt (måste vara det enda stället i hela Stockholms län som inte är snustorr vid detta laget) och självklart lyckades jag min vana trogen tappa fotfästet och trilla pladask ner i leran – kan säga att jag inte så fin ut när det sedan var kalasdags… *skratt*

Nu ikväll dövade jag mitt dåliga samvete att det inte blivit någon ordentlig långpromenad i helgen och tog med mig tjejerna ut på en härlig, rask tvåtimmarspromenad i det underbara solskenet. Båda tjejerna verkade supernöjda och var så glada och snälla under hela promenaden. *mys*

Imorgon är det träning med tisdagsgänget och jag och Tilda ska fortsätta nöta positioner, göra roligt och oväntat fotprogram för att få tjejen att tänka till (Amandas rekommendation från förra tisdagen som funkar super) samt träna på inkallningar och där främst sitt stanna kvar – hon har börjat tycka att hon inte behöver stanna kvar och reser sig lite som hon vill… För att reda ut detta har jag börjat köra omvänt lockande och ser redan en bra stabilitet i sittandet.

Inga kommentarer: