måndag 7 april 2008

Agilitykurs gång 2

Idag fick vi träna på att trycka ut hundarna inför svängar för att ge dem en bra och mjuk sväng där de genast ser rätt hinder som de ska till. Efter att vi tränat på denna kombination körde vi en bana på 14 hinder. Under kvällens träning kan jag konstatera att deltagaren med sämst balans är JAG - jag lyckades ligga och rulla runt i leran inte mindre än två gånger...

För Tilda och mig gäller att träna på att hon;
1. kan sticka iväg och ta hinder självständigt oavsett vad jag gör,
2. få ett bättre hindersug på tunneln (hon gick in rätt om jag var med, men svängde jag av för tidigt missade hon tunnelingången på den krokiga tunneln), samt
3. starter där jag peppar henne rejält och sedan startat samtidigt med henne.

Kul träning ikväll (om jag bortser från lerbaden...) och mycket kul att se Elin med från Sari inlånad räcerbc som är EXTREMT snabb!!! Dock var det självklart tråkigt att stackars Daisy inte kunde vara med, hon mår inte bra och vi håller alla våra tummar och klor att vår favoritspringer snabbt är pigg och sig själv igen!!!

Inga kommentarer: