söndag 6 april 2008

Träning på Botkyrka BK

For upp själv till Botkyrka BK för att träna lite fritt följ, rutan samt inkallning med ställande. Varken Tilda eller jag var supermotiverade till att börja med men det blev bättre allt eftersom vi tränade.

Vid dagens träning kom jag fram till att;
* Det är SVÅRT att få till en bra språngmarsch. Antingen springer jag för långsamt och då håller Tilda bra position eller så springer jag på bättre och hon tappar positionen och faller ut åt sidan - måste få hjälp av någon som kan stå på sidan för att få till detta!
* Jag hade rätt i mina teorier igår angående inkallning med ställande - ska jobba hårt med detta och successivt öka på avståndet.
* Skitungen KAN rutan, flyttade runt den hit och dit på planen och skickade från långa avstånd - 100% rätt idag!

Som avslutning på träningen fick vi till ett superfint ställande på bra avstånd på inkallningssträckan vilket resulterade i ett helt grisöra som belöning för ställandet - behöver jag tala om att det UPPSKATTADES!

Inga kommentarer: