torsdag 10 april 2008

Kul stund i lekparken

På kvällspromenaden stannade jag och hundarna till vid en lekpark där jag tänkte träna lite inkallning med ställande. Härligt väder och bra plats med MYCKET störningar, på ena sidan är en stor gräsplan där några fotbollslag tränade, och runt resterande ytor om gräsytorna vi var på gångvägar med många hundägare, flera fotbolls- samt ishockeylag som var ute och sprang samt människor som var ute och nöjt av den fina kvällen.

Inkallning med ställandena gick väl så där, hoppas hon gjorde de dåliga idag och sparade den bra till på lördag! Kan säga så här; skruttan var glad och GASAD = inte så bra ställanden...

Tränade sen lite kontaktfält på en "platå" med lutande nedgång som funnits vid en linbana som barnen åker på, sittande på ett däck. Dock är nu själva linbanan bortplockad - troligtvis något "roligt" ungdomsgäng som haft sönder den. Tilda var duktig under denna träning och tyckte det var så KUL, så kul att hon smet upp flera gånger bakom min rygg för att kunna kasta sig ner och ta kontaktfältet igen.

Efter detta plockade jag fram några gamla torra frolicar och klickern och lät Celine själv testa sig fram till vad jag ville - hoppa upp på en rund "balansplatta" som finns på en "inte nudda mark bana". Tog tre klick innan hon flög upp och där fick hon mycket beröm och frolicbitar. När det sen var Tildis tur hade hon spanat in vad som lönade sig vilket resulterade i att hon flög upp på "balansplattan" så fort jag kopplade loss henne. Söta och smarta tjejer jag har!!!

Som avslutning fick de balansera på en smal bräda som rör sig lite (som också finns på samma balansbana), inget att bry sig om säger Sillen som ska HA sitt godis, lite läskigt säger Lillis men för de torra frolicbitarna övervann även hon snart sin tvekan.

Kul lekstund hade vi alla tre och många skeptiska blickar fick vi för vad vi höll på med...

Inga kommentarer: