lördag 26 juli 2008

Härligt varm dag med bad och cafébesök

Jag tycker det är så underbart med den härliga sommaren och värmen som kommit och njuter för fulla drag, jag har verkligen timat in min semester bra! Hundarna, speciellt Celine, tycker dock att värmen är lite jobbig så för att få lite svalka hade vi bestämt träff med Eva-Charlott och lejonen för lite bad och bus imorse.

Tyvärr missade jag och glömde kameran hemma vilket jag grämer mig otroligt över, dels för att de tre tjejerna gav upphov till många fina kort idag, men framförallt eftersom E-C hämtade hem sin "lilla" Sune i söndags som är en 6-månaders leonbergervalp. Lillkillen verkar vara en väldigt lugn och försiktig hund (förutom när vi kom fram till vattnet för då blev han alldeles vild). Extra kul tyckte jag det var att båda mina tjejer var fram till honom och var nyfikna, normalt undviker de små valpuschlingar så länge som de bara kan. Det ska bli väldigt spännande att följa honom när han växer upp till den förhoppningsvis duktiga vattenarbetes- och utställningshund som är målet!

Badet idag var mycket skönt med alldeles ljummet vatten som det gick att var i hur länge som helst. Även de fyrbenta njöööt i fulla drag - lejonen KASTADE sig i och kunde nog ha legat i hur länge som helst, medan mina tog det lite lugnare och strosade/simmade runt vid strandkanten. Efter 2,5 timme vid sjön med både bad och fika tog vi oss långsamt tillbaka mot bilarna för att åka vidare till ett nyöppnat café i Hammringe och väl där njöt vi tvåbenta av varsin god glass medan hundarna låg utslagna runt vårt bord i den någorlunda svalkande skuggan. Cafét som ligger mycket idylliskt alldeles vid kajkanten (och passande nog heter Café Kajkanten) hade stora ytor för sin uteservering och en alldeles underbar utsikt över Tullingesjön. Jag hoppas fler hittar till detta fik så det får finnas kvar, för själv vill jag absolut gå dit fler gånger!

Nu efter att vi kommit hem från dagens långa utflykt ligger hundarna helt utslagna inne i lägenheten, medan jag själv sitter under parasollet ute på balkongen och surfar och njuuuuter av den härliga värmen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va duktig du varit med bloggen och även hemma. Börjar äntligen må något bättre så jag ska ta och lägga upp bilder någon dag och uppdatera bloggen, blir nog till veckan som kommer. Va härligt det låter med badet, här badar tjejerna för fullt i poolen, speciellt Tilli :) Ha en fortsatt härlig semester så höres vi. kramar