söndag 6 juli 2008

WWS-helgen

Igår fick jag åka med Helena till Almare-Stäket för att tillbringa dagen vid utställningsringen när Spaniel- och retrieverklubben hade sin Circuitutställning. En härlig dag som bjöd på sol från en nästan klarblå himmel, många fina hundar samt trevligt sällskap. På kvällen var jag hembjuden till Helena och hennes föräldrar för lite grillning tillsammans med hela tollargänget. En väldigt trevlig kväll och jag tycker det var så underbart att se tolv tollare av båda kön i varierande åldrar springa runt tillsammans och leka tillsammans utan något som helst gruff.

Idag var det då dags för den stora dagen! Kul att titta på alla fina hundar och jag hann även förbi lydnaden några gånger för att kika lite - där var nog dock förhållandena väldigt svåra för ingen av hundarna imponerade så stort på mig att de etsade sig fast på näthinnan. Jag hann även med att gå runt och kolla lite bland shoppingstånden (vilket var lite av en besvikelse, jag hade förväntat mig mer) och det enda som blev inhandlat var en vindfodrad fleecejacka för 100:-.
Det gick väldigt bra resultatmässigt för tollargänget under utställningarna och för rapport hänvisar jag till Helena.

Tjejerna har det inte gått någon nöd på under helgen, båda dagarna har det tillbringat hemma hos mina föräldrar. Igår hade Celine fått en lugn promenad med mycket tid för att nosa runt medan Tilda fick följa med min pappa och lillebror ut och springa och idag tog min snälla pappa ut dem på varsin promenad - Celine lite lugnare och kortare och Tilda en riktig motionsrunda i snabb takt. Så härligt med underbara föräldrar som ställer upp, det gör att jag verkligen kan koppla av och inte behöver känna någon stress!

Inga kommentarer: