fredag 26 september 2008

Äntligen fått springa lös

Idag gick jag och tjejerna ut på en skogspromenad i det härliga höstvädret. Vi var ute 1,5 timmar, dock blev sträckan vi gick inte så lång. För att Tilda inte skulle ta ut sig för mycket nu när hon äntligen fick vara lös igen såg jag till att hon vilade flera gånger och hade med vatten så att hon vid ett flertal tillfällen kunde släcka törsten.

Under promenaden fick båda tjejerna leta efter tennisbollen som jag sparkade ut i ljungen (Celine hittade dock inte bollen, utan väntade bara hela tiden att jag skulle ropa på henne så hon fick godis...;)) och sen kastade jag även ut godis till deras stora lycka.

Några bilder från idag (fler finns här):
Tilda kastade sig ur bilen för att springa och hämta SIN pinne som hon la ifrån sig senast vi gick här för ungefär fyra veckor sedan (blir så imponerad av hennes fantastiska minne ibland).

Tildis har hittat bollen och kommer i full fart in till mig.


Celine letar efter bollen på helt fel ställe och åt rakt motsatt håll mot hur jag pekade... ;)

Sillen hittade inte bollen (inte för att hon letade så noga direkt) och kommer upp för bergskanten i hopp om godis.

Full fart på sina ben kan hon ha gamla tanten.

Tilda har fått vittring på bollen och kastar sig runt mitt i språnget.

Glad tjej när hon vann dragkampen med mig! :)

Celine tycker jag och Tilda är sååå fåniga när vi leker så hon vill inte ens se åt vårt håll...

Lillis får en så söt "prilla" under läppen när hon är lite fundersam.

Tjejerna sitter och poserar på den fina tallheden.

Under promenaden märktes åter igen att lillan inte är riktigt återställd när hon började flåsa (detta är en hund som jag i princip aldrig sett flåsa förut, inte ens när det är 30 grader varmt ute), men det positiva var att hon höll full fart hela tiden och lycklig skuttade runt i skogen. När vi sen kom hem gav jag hundarna varsin "massage" och då var hon mjuk och fin i kroppen plus att det kändes som att hjärtat slog lugnt och fint! :)

Nu ska vi ta lite fler liknande promenader i helgen så att hon förhoppningsvis kan återbygga sin kondition!

1 kommentar:

Anonym sa...

va härliga bilder vännen. Ni verkar ha haft en riktig toppendag :). Ha en trevlig helg så höres vi. kramar