lördag 21 mars 2009

Dop och bröllop

Idag var jag bjuden till Lida för att världens snällaste och söta lilla bebis Arvid, son till min kollega Linda, skulle döpas. En fin dopcermoni och Arvid var så glad hela tiden och tittade förundrat på allt som hände - inte för att jag är förvånad, jag har aldrig hört den killen skrika de gånger jag träffat honom under det halvår han levt! *gullunge*

Linda och hennes sambo Tobbe chockade oss alla i kyrkbänkarna genom att passa på att gifta sig när Arvids dop var klart. Även detta en fin cermoni och brudparet var så fina så!!!

Dop:
En av dopets psalmer
Liten Arvid vill gärna vara med och sjunga på sitt dop! ;)

Vill ha vattnet och BADA!

Arvid Tryggve blir vattnad på huvudet.


Som sagt världens gladaste och snällaste lilla kille!

Pappa Tobbe håller dopljuset och farbror/fadder håller i lilla guldklimpen.

Vigsel:
Prästen håller upp och välsignar ringen.


"You may kiss the bride!"

Arvid blev lite uttråkad av vigseln och roade sig med att leta efter sina fötter! *söt*

Vigselpsalmen

Tobbes kollega misstänkte bröllop och hade med sig ris.




Nybliven man och hustru.


Hela familjen inne på Lidavärdshus där vi efter dop och vigsel bjöds på god mat och ännu godare tårtor som en av Tobbes kollegor gjort.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vilken härlig dag du verkar ha haft, skoj med både dop och vigsel på samma gång. Fina bilder, hoppas allt är bra med dig och vovvarna.
Kramar

Anonym sa...

fina kort! :)


Kul att du kunde komma!
Fint du hade skrivit i gäsböckerna.

Nästkommande projekt är flytt för oss och snokning hemma hos dig inklusive "ponnyritt" Celine ;)

Anonym sa...

Vad roligt att få titta in på din bloggsida. Där kan jag titta på hundarna i lugn och ro.
Vilka fina bilder på Arvid och brudparet!