tisdag 24 mars 2009

Bister vinterkyla

Nu ikväll tog jag och tjejerna en promenad ute i kylan och blåsten - väldigt skönt att vara ute även om jag mycket hellre skulle ha härlig vårvärme än denna kyla som bitter i kinderna. Under promenaden tog jag med dummies och tränade några markeringar samt inkallnings- samt stoppsignaler med pipan. Om man bortser från stoppsignalen som hon blir lite låg när vi tränar så gick resten av träningen superbra. Det är så kul att se att hunden som aldrig fattat att hålla koll på, samt minnas apporter nu bli bättre och bättre på markeringar för varje gång vi tränar.

Celine var ju självklart med och tiggde godis men att få henne att bära saker då krävs det MYCKET mutor, för att ha saker i munnen (om de inte är ätbara ;)) hälsar tanten är så äckligt!!!

Imorgon blir det ingen träning för oss, jag ska in till Söder med jobbet för att gå ut och äta middag och fira av en kollega som slutar - tur jag har världens snällaste föräldrar som tar hand om hundarna!

Inga kommentarer: