måndag 23 mars 2009

Firande av "gammal" tant

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det värdens bästa Sills 10-års dag! Tänk att det är 10 år sen den söta, vackra, bestämda, besvärliga, gosiga och framförallt SNÄLLA hunden föddes. Jag som alltid sagt att hon inte får bli en dag yngre än 10 (oftast blir pyrrarna inte äldre än 8) får nu revidera detta och hoppas hon får fortsätta vara lika pigg och frisk i många år till!

Igår blev hon firad av mina föräldrar och fick en Mc Donald´s hamburgare när de kom över på kvällen och nu ikväll har hon fått ett massa matrester i sin matskål – jag brukar inte direkt fira hundarna men första hunden i släkten som lyckats uppnå en tvåsiffrig ålder är allt värd att firas!

Nu ikväll gick vi en gemensam promenad med Helena och tollartjejerna och efter att Helena klippt klor på några hundar kom hon och tjejerna hem till oss så åt vi gemensam middag. Jag testade för första gången att göra kycklingkebab - supersmarrigt och något som definitivt kommer att göras igen!

Några blandade bilder från senaste året på min bästaste tant:
Njutande av solens härliga strålar nere på härliga Öland i augusti.

Inte bara världens duktigaste mattjuv, utan även duktig bergsklättrare. ;)

Så lätt på tassarna när hon väl kommer upp över kanten.

Glad och galen i ljungen.

Världens största livsnjutare! *gos*

Så söt och glad tjej i sommarens härliga grönska och värme.

Som sagt livsnjutare - sovandes i denna ställning hittar jag henne allt som oftast i min säng...

Spår är en av de bästa aktiviteter Celine vet - om nu bara snön kan försvinna så kan även tanten få arbeta med det roligaste hon vet.

Så vacker där hon sitter och poserar på stenen alldeles nybadad. (Haha, badet var dock inte frivilligt utan hon trillade i...)
Finaste tjejen under semesterresan under nyårsveckan - svårt att tro att denna dam har uppnått denna aktningsvärda ålder!

Inga kommentarer: