lördag 14 mars 2009

Innebandy, långpromenad och Melodifestivalen

Idag åkte jag och tjejerna över till Tumba. Jag började dagen med att agera publik när Ludvigs lag spelade innebandymatch mot Grödinge, det var cirka två år sedan jag såg hans lag spela och det var så kul att se hur mycket de utvecklats och förbättrats. :) Extra kul var det förstås att Tumba vann med 10-4!!!

Ludvig har bollen och passar upp den till en av sina lagkompisar som sen gör mål!

Ett av Tumbas alla mål.

Ludvig och hans kompis Henrik som är lagets målvakt gratulerar varandra till storvinsten.

Efter matchen hjälpte Tomas mig att byta baklampor på min bil - jag fattar inte varför de ska bygga nya bilar så att det inte går att byta lampor på dem själv på ett lätt sätt?!?! Tur jag har en snäll bilintresserad bror som kan hjälpa mig!

Kiki och jag gick sen ut på en långpromenad med tjejerna, väldigt halt underlag men en trevlig två timmars tur där vi verkligen hann med att prata igenom allt som händer i respektives liv. På kvällen bjöds jag på god mat innan jag och Kiki kollade på Melodifestivalen (Ludvig drog så snabbt han ätit färdigt ;)). Jag måste säga att årets startfält inte var speciellt starkt och det gjorde verligen det samma vem som vann (vissa bidrag skulle dock ha känts mindre roliga att skicka).

Jag ser verkligen fram emot morgondagen när jag och Elin ska ut och träna jakt igen!

Inga kommentarer: