söndag 22 mars 2009

Jaktträning med vårkänslor

Tyvärr fick inte dessa vårkänslor fortsätta för nu under kvällen började det snöa - det som äntligen börjat torka upp... :(

Innan Elin kom tog jag och Celine en lugn och härlig pensionärspromenad (=långsam fart och hon fick nosa så mycket hon ville) och härligt nog har Tilda under senaste veckan åter kommit ihåg att man är tyst när man är ensam! :) Träningen gick sen bra och Tilda var koncentrerad, hade fart och verkar precis som jag tycka denna träning är superkul!

Några bilder lyckades jag knäppa, dock främst busbilder när vi kom upp på en platå med snö liggande - under träningen var både jag och Elin helt fokuserade på att kasta dummies, eller alternativt föra sin hund. ;)
Daisy har fått korn på dummyn.

Fint grepp och direkt in till matte.


Belöning för fin avlämning.

Snygg-Daisy poserar uppe på platån.


Det syns att Daisy har kängurugener i sig!

Lite kaxig tjej njuter av solens strålar.


När alla fyra tassarna landat så är det mysigt att mysa med matte.

Daisy även känd som hunden med 1000 olika utryck:





Även bambisar rör sig uppe på platån.

Kast med liten springer.

"Ahh rulla sig är så SKÖNT!!!"



Tilda på väg att fara upp och är sugen på mer dummyträning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

Vilka fina bilder, du överträffar dig själv hela tiden. Jag tar ngr som vanligt :-) Kram!!!