söndag 16 mars 2008

Agility, bakning samt besök från landet

Började morgonen med en härlig skogstur med tjejerna. Under promenaden mötte vi på ovanligt många hundar - undrar var alla de hundarna är vid dåligt väder, går de på låda måhända?


På förmiddagen åkte vi sen upp till Riksten för att träna agility tillsammans med Elin och Daisy. Både Tilda och Daisy var gasade och tyckte det var kul att få köra igen. Vi körde två olika kombinationer, en med bara hopphinder och en med hopphinder och däck. Agility är verkligen KUL och om jag bara lär mig hur jag ska röra mig (känner mig mest som en elefant i en porslinsaffär ) så kan det nog bli bra!



Snyggingen Daisy i däcket.
Tilda hoppar och jag springer.
Daisy har koll på matte (som flyger precis som sin hund ).

Tilda i däcket.

Efter att vi kom hem på eftermiddagen ställde jag mig och bakade bröd. Bakning är något som jag tycker är väldigt kul, men nu var det alldeles för länge sedan jag gjorde det sist - knäppt eftersom hembakat både är godare och billigare... Bakningen idag blev från ett tips från en kollega, brödet bakas med bas från mjölblandningen "Mörkt lantbröd". Receptet som var väldigt lättbakat står på baksidan av mjölpåsen och brödet blev riktigt GOTT!

Precis när jag skulle sätta in bröden i ugnen ringde min kompis och tidigare granne Lena för att säga att de var i krokarna (de hade sålt en av sina underbart söta små cairnvalpar). Jag och tjejerna gick ner för att hälsa på dem och alla vovvarna. Valparna är helt underbara, detta var dock något som mina tjejer inte riktigt höll med om - de höll sig så långt ifrån de små "bestarna" som möjligt...
Alla tre valparna; Skrållan som Maggan ska behålla och syrrorna Alva och Mio.

Celine tycker som sagt att valparna är läskiga och håller sig långt från dem.

Fler bilder från dagen finns på min pixbox: http://www.svee.pixbox.se/ under albumet Mars 2008.

Nu ska jag avsluta dagen med att smörja in mina skor (borde ha gjorts för läääänge sedan), klippa klorna på dogsen och sen däcka framför teven.

Inga kommentarer: