lördag 1 mars 2008

Dop

Eftersom jag skulle iväg på dop mitt på dagen drog jag med tjejerna ut i skogen i regnet 1,5 timme på morgonen. Det var inte populärt hos gammeltanten - hon var sur hela vägen...

Vid 11-tiden blev jag upphämtad för transport in till Östermalm och kyrkan där min ingifta kusins barn döptes. Lilla Jakob som nu är fem månader var på ett toppenhumör under hela dopet samt vid fikat hemma hos dem efter gudstjänsten - gullunge! Extra kul var det att det var min pappas fru Kiki som var präst (hon prästvigdes i januari) och jag tycker hon gjorde ett superjobb. Alla som var där, både små barn som vuxna, var glada och orkade koncentrera sig och lyssna. Som sagt, kändes det extra speciellt att få höra Kiki hålla gudstjänst och eftersom jag inte går i kyrkan så ofta så gäller det att ta tillvara på de tillfällen som ges!

När jag kom hem igen på eftermiddagen tyckte jag hundarna skulle gå ut igen i regnet - något Celine INTE höll med om. Vi gjorde en kompromiss och tog bara en 20 minuters runda. Det är tur att jag har ett litet "vitt får" som alltid är glad oavsett såna här dagar när den stora sätter sin tjuriga sida till...

Inga kommentarer: