fredag 29 februari 2008

Fullt upp hela veckan

Jag har haft fullt upp hela veckan och ingen tid/lust att sitta framför datorn - gäller också att passa på att vara ute och njuta av det sköna vårvädret så länge det varar.

Måndag - tränade lite lydnad på kvällen. Tilda var duktig och gjorde sitt bästa, tyvärr kan inte detsamma sägas om mig - jag hade ont i magen och var inte på humör, så träningen blev kort och vi gjorde bara lätta saker som vi garanterat skulle lyckas med.

Onsdag - trodde inte att träningen skulle bli så rolig med allt ösregn som var under dagen, men lagom till vi började träna blev det uppehåll och molnen lättade. Tilda och jag tränade fritt följ samt inkallning med ställande. Under det fria följet var det som vanligt jag som strulade, nu har jag börjat hitta ett system för hur fötterna ska placeras men då "tappade" jag överkroppen och mina armar och axlar började åter göra massa dubbelkommandon... Inkallningen tycker jag gick bra, lite långa stoppsträckor men hon bromsade för fullt och med den galna fart hon hade var stoppen ändå OK!

Träning även idag. Idag tränade vi fotgående, rutan samt hopp. Idag var jag MYCKET duktigare med att ha hela kroppen "stel" och utan massa dumma dubbelkommandon. Tilda kom också in bra vid halterna - nu har nog ett ljus gått upp om att positionen ska vara längre bak än hur jag tränat henne de senaste åren. Första rutan blev super, sen var hon väldigt ofokuserad och slutade jobba. Efter ett antal försök fick vi åtminstone till en någorlunda bra så att jag kunde sluta där. Dagens träning visar i alla fall att hon inte riktigt kan momentet än och vi får köra mer godisskål i bakkanten av rutan. Avslutade med tvåans hopp och det var inget att kommentera alls kring detta - skönt eftersom det var lääääänge sen vi tränade det.

Kvällen får avslutas med slötittande på teven och så ska jag försöka vänja mig vid min nya frisyr (blev inte riktigt som jag sa till frisören ). Imorgon blir det dop - kul att träffa släkt och framför allt alla små barn och bebisar som bara växer och blir allt större för varje gång jag träffar dem.

Inga kommentarer: