fredag 1 februari 2008

Lydnadsträning

Direkt efter att jag kom hem från jobbet vid lunchtid åkte dammsugaren fram och simsalabim så kunde åter golven skådas när allt grus rensats bort. Nu skulle jag gärna få lite vinter på riktigt - novemberväder året runt är INTE kul!!!

På eftermiddagen åkte vi upp till Riksten och tränade lite lydnad tillsammans med Agneta, Sussi, Birgitta och Elin. Ingen av hundarna var direkt överlyckliga över vädret och definitivt ingen av oss förare heller... Tilda blev åter igen störd när vi har folk som står och stirrar på oss och var tvungen att "balla ur" och springa ett varv när hon blivit belönad, men efter detta gick hon bra och jobbade på. Bara att träna på, någon gång hoppas jag att poletten trillar ner i hennes lilla ärthjärna att ingen kommer göra henne illa eller bry sig om henne, även om de stirrar.
På vägen hem stannade jag till och handlade och på ICA självskannade jag och åkte på koll, vilket inte kändes speciellt hårt eftersom jag handlat typ 10 varor. Som tack för att det inte var något problem fick jag en Femmanlott - schyst och en glad överraskning (någon lott har jag då aldrig fått när jag åkt på koll på MAXI)!

Inga kommentarer: