måndag 4 februari 2008

Lydnadsträning i centrum

På kvällspromenaden stannade vi till uppe på ett litet torg ovanpå Tumba centrum för att träna lite lydnad. Ett väldigt bra ställe för att få störningsträning av barn som far runt och låter, folk som går förbi, hundar som är runt om samt folk som stannar och glor.

Tilda var väldigt glad och motiverad, speciellt eftersom helgen varit lugn och vi endast gått skogspromenader, och hon blev överlycklig över att få sin middag. Vi tränade lite kort fritt följ, sättande och läggande under gång samt skiftet sitt till stå i fjärren. Även Celine var duktig och tyst där hon låg uppbunden i en lyktstolpe - är man tyst får man mat!

Däremot undrar jag lite hur andra människor tänker ibland, det kom ett yngre par med en liten cavalier (som mest for runt och studsade på bakbenen och pep) och gick cirklar runt mig och Tilda samt stolpen där Celine låg. Nog för att mina hundar är snälla och inte bryr sig speciellt om andra (speciellt inte när bra beteenden belönas imed att mat serveras), men är folk inte mer rädda om sina småhundar? Fast det är klart, vita hundar är väl alltid snälla!?! (Tur som sagt att mina inte bryr sig och jag hoppas för deras söta lilla hunds skull att de aldrig träffar på någon elak stor vovve.)

Inga kommentarer: