söndag 24 februari 2008

Publik lydnadsträning

Idag agerade vi (eller hundarna satt ju kvar i bilen) publik på Apollogruppens lydnadstävling i Viksbergs ridhus. Min träningskompis Helena med sin tollare Qinsi tävlade i tvåan. Även fast Qins inte alls var lika koncentrerad som vanligt fick de 170,5 poäng och ett första pris - jag har sagt det förr och säger det igen: de är verkligen våra idoler!!!


Stort grattis till världens finaste och häftigaste tollare som inte bara är smart, hon är snygg också!

På vägen hem stannade vi till och tränade med "schappisligan". Tilda och jag körde igenom hela tvåans program men till rutan hade jag ställt ut en skål med godis - det resulterade i ett ofokuserat fritt följ samt att hon stack iväg mellan läggandet och inkallningen för att äta upp sin godis...

Annars tycker jag hon gjorde momenten stabilt idag och vi fick till en bra träning. Synd att jag inte anmält till tävlingen idag, för jag blev verkligen sugen.

Inga kommentarer: