onsdag 13 februari 2008

Onsdagsträning

Ikväll var vi många (11 st) som dykt för att träna. Vi delade upp oss i två grupper för att träningen inte skulle ta en evighet och vi inte skulle förvandlas till isbitar i den "sköna" blåsten. Tilda och jag körde en apportering som gick bra (för att vara oss) och hon gjorde en bra ingång trots att en massa läskiga människor stod i skuggan bakom mig och stirrade på henne. Som tur var gjorde jag bara en apportering med apportbocken som jag lånat från Birgitta - direkt efter oss gjorde Birgitta själv en apportering och när apporten landade delade den sig i två delar... Det skulle ha känts väldigt pinsamt att ha lånat , för att sed göra två apportbockar av den. Däremot blir jag fundersam på kvaliteten som de säljer, apporten såg ny ut och var definitivt inte tuggad på!

Efter apporteringen körde vi en fjärr med okänd person som tävlingsledare bakom. Tilda gjorde den bra, eller hon flyttar sig åtminstone inte framåt/bakåt eller i sidled, men skiftet från sitt till ligg kunde allt gå snabbare! Som avslutning fortsatte vi som vanligt att nöta fritt följ. Positionen är bättre vid halter och framförallt är jag bättre på att gå samt stanna rätt och med bra balans i vänster halter.

Nu ser jag fram emot fredag då jag först planerat att åka ut och spåra med tjejerna på eftermiddagen för att få dem lite trötta, innan jag senare på kvällen ska börja en kurs i hundens etologi med Ingrid Tapper som lärare. Jag hoppas mycket på denna kurs; dels att få nya och intressanta kunskaper, samt inte minst att få åka och träffa Kolmårdens delfiner.

Inga kommentarer: