söndag 17 februari 2008

Seg dag idag

Idag blir det en lugn dag här hemma. Jag vaknade med en molande huvudvärk och efter en härlig morgonpromenad på ängarna samt en väldigt nödvändig tur till Maxi så blir jag nog fast här i fåtöljen resten av dagen... Hundarna går det åtminstone ingen nöd på, just nu ligger de och njuter med varsitt tuggben. Tilda blir lite rädd när hon får ett ben (Celine går och plockar benen från henne om jag inte har koll på dem) och hon ligger därför i mitt knä, i säkerheten och smaskar på sitt ben.

Igår träffade vi Helena och hennes underbara tollare Qinsi som jag blir mer och mer förtjust i för var gång jag träffar, för att köra igenom dem i tvåan inför deras tävling nästa helg. Om de på tävlingen presterar som de gjorde igår har de första priset som i en liten ask - de är så duktiga och HÄFTIGA att se tillsammans!

Vi började med en platsliggning och både Qinsi och Tilda låg fint och lugnt. Tilda och jag tränade sedan rutan några gånger och efter att jag tänkt till och flyttat på mig lite så att Tilda inte blev bländad av solen såg hon konerna och hittade in i mitten. Vi fortsatt sen finslipa på vårt fria följ, vänsterhalterna känns nu bra men däremot hamnar hon för långt fram i högerhalterna - allitd är det något... Som avslutning körde vi inkallning och efter hjälp från Helena med att få stumpan att sitta kvar eftersom hon tjuvstartade på tävlingsledarens signaler tre gånger, fick vi till det med ett hyfsat ställande som belönades.

På eftermiddagen gick jag och hundarna hem till mina föräldrar för att fira Kikis 50-års dag. Kiki hade (som vanligt) lagat massa god mat och vi hade en mycket trevlig em/kväll. Jag ser nu fram emot att följa med henne på presenten hon fick från mig och min lillebror - en ridtur på islandshästar. På kvällen kollade vi på schlagerfestivalen och jag måste säga att jag tyckte det var kul när segervissa Carola inte gick direkt till Globen, men många kanske resonerade som min kusin att de inte behövde ringa och ge sin röst på Carolas och Andreas bidrag eftersom alla andra skulle rösta på dem!?! Härligt var det dessutom att tvillingarnas låt vann - det är inte ofta det kommer en låt som inte är rent skräp och förutom att de var riktigt duktiga på att sjunga, hade de även en scennärvaro och glädje som man ofta inte ser under dessa tävlingar.

Inga kommentarer: