fredag 22 februari 2008

Promenad, träning och städning

Vaknade tidigt på min lediga fredag och genom fönstret strålade solen in. Så fort jag insett att vädret var underbart och att det hela nio gradet ute kastade jag snabbt på mig kläder för att börja dagen med en skön tvåtimmarstur i skogen. Inte riktigt lika rolig blev det när jag kom hem - välbehövlig storstädning, t.om. ugnen blev skurad och det tillhör inte vanligheterna...

På eftermiddagen åkte jag upp till Riksten för lydnadsträning. Tilda och jag fokuserade på högerhalter och jag fick hjälp med hur jag ska gå och placera fötterna så förhoppningsvis ska halterna bli bättre nu. Det blir till att torrgå mer nu framöver. Tyvärr kände jag inte det vanliga suget och glädjen idag, vilket medförde en ganska oengagerad och dålig träning från vår sida.

Innan vi träffade de andra för lydnaden tog jag och tjejerna en kort promenad ner till agilityplan för att jag och Tilda skulle träna några kontaktfält. Vi körde först bara nedgångar med target och Tilda var duktig. Eftersom detta gick så bra ville jag testa av hela bommen, men lillis var nog inte riktigt koncentrerad vilket medförde att hon ramlade av och blev rädd... Jag forsatt direkt att träna vidare och hon sprang över bommen, men med minskad fart - detta bidrog nog mycket till min tappade träningslust.

På vägen hem från träningen var jag hungrig och hade ingen lust att laga mat (efter förmiddagens storstädning tyckte jag att hela min "kvot av huslighet" var mer än överfull ) så det blev till att stanna till på Grekiska kolgrillsbaren för att köpa med mat hem - MUMS!!!

Inga kommentarer: