lördag 8 mars 2008

Långpromenad

Vi passade på att njuta av det härliga vårvädret idag och tog en 3,5 timmes promenad i skogarna här hemma. Under promenaden stannade vi till i en stor får- och kohage för att göra ett uppletande (som vi gör som ren aktivering på vårt eget sätt). Tilda plockade lätt in de fyra sakerna som jag lagt ut - en tennisboll, en gosedjursgeting, en dummy samt en påsklämma.

Precis innan vi gjorde uppletandet hittade Tilda en "fin" skithög att rulla sig i...Sååå kul när hon stank resterande 1,5 timme av promenaden och duscha hund var ju inte direkt vad jag hade planerat att göra när vi kom hem.

När vi stannade till för att äta den medhavda matsäcken försökte jag hitta en solvarm och relativt blåsfri glänta. Dock blev det ganska snabbt kallt när jag satt mig ner och till nästa gång måste jag komma ihåg att lägga ner en tjocktröja som jag sätta på mig när jag ska fika. Under tiden jag åt mina smörgåsar rann snålvattnet hos båda tjejerna och när de tigger så "fint" får de självklart smaka lite.

Några bilder från dagens promenad. (Fler finns att se på vår pixbox: http://www.svee.pixbox.se/)


"Rena", fina Celine som fyller 9 år om två veckor poserar i får- och kohagen. Tilda har hittat getingleksaken under uppletandet. Fina tjejer som njuter i solen denna härliga dag.

Inga kommentarer: