onsdag 5 mars 2008

Onsdagsträning

Var iväg och tränade ikväll igen! Tilda och jag körde apportering, inkallning med ställande samt fritt följ.
Apportering - inte så mycket att orda om ikväll, stumpan var duktig.
Inkallning med ställande - mina underbara träningskompisar upptäckte en lite mindre bra detalj som jag inte ser när hon kommer gasande mot mig och som jag säkerligen belönat om och om igen , när jag ropar stanna tar skruttan i lite extra och tar ett skutt innan hon slår på bromsen... Blir att fundera hur jag ska lyckas ändra betydelsen av stanna till TVÄRBROMS på en gång.
Fritt följ - kändes bra idag och vi fick till halterna. Dock upptäckte Sussi att hon glider ut i sidled från mig vid språng, något jag inte känner själv. Blir till att fundera lite mera hur jag ska lyckas förmedla att det är viktigt att hålla rätt avstånd i sidled även vid språng.

En av Helenas kompisar kom och började träna med oss, verkar vara en riktigt trevlig och duktig tjej. Tyvärr såg jag inte så mycket av deras träning eftersom vi tränade i olika grupper, men från vad jag hörde av de andra var både hon och hennes terv riktigt duktiga.

Inga kommentarer: