onsdag 19 mars 2008

Tjejerna är hemma igen!

På eftermiddagen var jag och hämtade tjejerna från Bagarmossen, de blev minst sagt glada när vi sågs igen - hysteriska är nog mer rätt ord. Djurvårdaren lotsade in oss i ett tomt rum och efter cirka fem minuter när jag lyckats lugna tjejerna så pass mycket att jag kunde få dem att sitta ner och vara relativt tysta så jag hörde vad hon sa, fick jag veta att veterinären skulle komma in och ge mig lite information innan vi kunde åka hem igen.

När veterinären kom in ville hon bara kolla att även jag bedömde att hundarna kändes någorlunda som vanligt. Hon blev glad att se att Tilda kunde vara pigg och vifta på svansen (hunden som nästan konstant viftar på svansen när hon är hemma). Roligt var det också att få beröm över hur snäll och lätthanterlig Celine är (dock hade hon som tidigare nämnts inte varit precis tyst under dagen ), det är tydligen inte helt ovanligt att hundar av hennes typ inte är allt för snälla mot djursjukhusens personal. Celine är nog dock något av jordens snällaste och det skulle nog mycket till innan hon gör någon illa .

Eftersom vi kom in på akuttid trodde jag att jag skulle bli halvt ruinerad av detta äventyr, men tack vare försäkringar stannade den totala slutnotan "bara" på 4000 kronor. Nu ligger båda tjejerna utslagna här bredvid mig. Båda två var mycket HUNGRIGA och slängde i sig sin mat, men medan Celine däckade så snart hon ätit (tar nog på krafterna att sitta och gapa en hel dag) höll sig Tilda vaken under hela tiden jag åt och satt med sina stora, bruna ögon och tiggde... Härligt att se att de båda verkar må bra , nu blir det en tidig kväll så jag orkar kliva upp imorgon så jag inte missar min "roliga" tvättid.

Inga kommentarer: